ПРЫГОДЫ БІБІГОНА. Прыгода другая: Бібігон ды галёша.

Але каб вы толькі ведалі, які ён гарэза, які няўрымса!

Патрапіла хлопцу галёша мая,

Малы пацягнуў яе да ручая.

Паплыў, і крычыць на ўсё горла:

“Наперад,  мой човен, да мора!”

Але наш герой не заўважыў:

Галёша “прасіла кашы”.

Вяслом не паспеў варухнуць,

Як раптам пачаў ён тануць!

Крычыць ён, і плача, і стогне.

Галёша ўсё тоне ды тоне…

Халодны, збялелы

ляжыць ён на дне.

Адно капялюшык

Па хвалях плыве.

Ды хто гэта рохкае ля ручая?

Гэта любімая наша свіння!

Схапіла яна чалавечка,

На ганак прынесла малечу.

Унучкі прыбеглі і ледзьве не плачуць:

Такім Бібігона даводзіцца бачыць!

Бедны ён, наш малы Бібігон!

Цалуюць яго, абдымаюць яго,

Нібыта адзінага сына свайго.

У ложак нябогу паклалі,

Пяшчотна яму напявалі:

“Баюшкі-бай, Бібігон!

Спі-засынай, Бібігон!

А той раптам коўдру скідае,

Вавёркай на шафу ўзлятае,

На  вечка скарбонкі ўстае,

Выхвальную песню пяе:

“Я – славуты капітан,

І не страшны мне ўраган!

Заплыў быў я днямі ў Сіднэй,

А сёння паехаў далей.

Калі абмінаў Барнаул,

Забіў чатырнаццаць акул!”

Што паробіш, такі ён хвалько. Я хацеў быў сказаць, што выхваляцца ганебна, але ў той жа момант малы ўцёк на двор – да новых прыгод і свавольстваў.

Пераклад Алены Церашковай

This entry was posted in Вершы, казкі, пераклады and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

