ПАДРЫХТОЎКА ДА ІСПЫТАЎ

Дзейныя асобы: хлопчык, дзяўчынка, дзядуля, бабуля, тата, мама, брат, сястра, вучні, камісія.

Выходзяць Х і Д

Д – Іспыты на носе! Трэба рыхтавацца.

Х – Нічога, у нашай сям’і ўсе вышэйшую адукацыю атрымалі. Распытаем іх, як яны рыхтаваліся.

(выходзіць Дз)

Д – Дзядуля, ты ў дзяцінстве  іспыты здаваў?

Дз – Здаваў!  Вось, бывала, выцягну білет, выйду  адказваць, а мне палова класа падказвае!

Х – Ты што, сам нічога не ведаў?

Дз – Ведаў, не ведаў, але здаваў з першага раза! (сыходзіць)

Д – Уяўляю сабе, як гэта было!

(выходзіць камісія)

К – Цягні, Васіль, білет. Якое пытанне?

Дз – Плошча квадрата і плошча круга.

К. – Калі ласка! (запісвае)

Дз – Плошча квадрата – гэта квадратная плошча. Яе мераюць квадратнымі метрамі. А плошча круга – гэта… Круглая плошча…

(з кулісы высоўваюцца 2 вучні, адначасова крычаць)

1 – а памножыць на а! пі эр квадрат!

2 – пі эр квадрат! а памножыць на а!

Дз (прыстаўляе руку да вуха) а памножыць на эр?

1 і 2 крычаць ячшэ раз.

Дз – а памножыць на эр квадрат пі!

(Дз і вучні сыходзяць, камісія застаецца, Выходзяць мама і бабуля)

Х – Мама, бабуля, а вы як іспыты здавалі?

Б. – Трэба ўсе адказы напісаць на доўгіх палосах паперы.

М – І скласці іх гармонікам!

Б – незаўважна дастаць…

М – І падглядзець!

(М і Б – танец са шпаргалкамі. У канцы даюць хвасты шпаргалак камісіі, у танцы сыходзяць разам)

Д – Па-мойму, дзвесце дыктовак на такую паперку не ўлезе. (выходзіць тата) Тата! А ты таксама шпаргалкі пісаў?

Т – Не! Я “бомбы” рабіў! Рашэнні пісаў на асобных аркушах паперы, рассоўваў па кішэнях, а на іспыце шукаў патрэбны аркуш і здаваў яго.

(выходзіць вучань у вялікім пінжаку з двума “пачакамі”. Ледзьве сунецца)

Х – “Бомбы” на 400 кантрольных? Бамбардыроўшчык не даляціць!

Т – Можна напалам з сябрам!

(другі вучань апранае пінжак разам з першым, сыходзяць разам з татам)

Д – І гэты чалавек кажа “Вучыся, дачушка, будзеш як тата!”

(выходзіць сястра)

Х – Вунь сястра ідзе. Выдатніца. Давай яе спытаем. Валя, як ты да іспытаў рыхтуешся?

С. – Пішу адказы на нагах! Галоўнае ў гэтай справе – доўгая спадніца і… доўгія ногі! (сыходзіць)

Д – Цікава ты будзеш глядзецца ў доўгай спадніцы!

Х – Не тое слова!

(выходзіць брат)

Бр – Што, моладзь, засумавалі? Да іспытаў рыхтуецеся? Не плачце, я вам свой айфон дам. Запампуеце туды хоць усю бібліятэку!

Х – Ага. Настаўніца сказала, хто на іспыт тэлефон прынясе, адразу ёй падарыць.

Д – І навошта ёй 26 тэлефонаў?

Х – Слухай, Юрка, а ў нашай сям’і хоць хто-небудзь здаваў іспыты сам, сваёй галавой, без падказак, шпаргалак ды тэлефонаў?

Бр – Не памятаю такога. Але не пераймайся, проста ты будзеш першы!

Д – І я!

Вучні: – І мы!

К – І мы!

Сваякі – І мы!

(выходзіць увесь клас)

Алена Церашкова

Advertisements
This entry was posted in п'есы, сцэнары and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s